COMISIA PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII
I. CADRUL LEGAL :
• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii , art. 11 şi 12;
• Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat O.MEdC. nr. 4925/2005;
• Strategia descentralizării învăţământului preuniversitar aprobată prin Memorandum în Şedinţa de Guvern din 20 decembrie 2005.
II. COMPONENŢA COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII
COORDONATOR | BADIU NICULINA |
---|---|
MEMBRU | SĂNDULESCU ANDREEA RALUCA |
CIOVÎRTĂ LUCIAN-ELVIS | |
REPREZENTANT SINDICAL | BENTZ TEODORA |
PĂRINTE | COȘOREANU ANCA |
ELEV | PĂUN ANDREEA |
REPREZENTANT CONSILIUL LOCAL | NISTOROIU ALEXANDRU |
III. ROLUL COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII :
• Realizează evaluarea internă a şcolii, pe baza standardelor de funcţionare şi a celor de calitate;
• Propune o strategie de îmbunătăţire a calităţii în unitatea de învăţământ;
• Implementează sistemul de management al calităţii.
• În regulamentul de funcţionare, discutat şi aprobat în consiliul de administraţie sunt prevăzute : durata mandatului comisiei, atribuţiile fiecărui membru al comisiei, condiţiile de încetare a calităţii de membru.
IV. SISTEMUL DE EVALUARE A CALITĂŢII URMĂREŞTE :
• Îmbunătăţirea calităţii întregii activităţi din şcoală;
• Asigurarea informării şi evaluarea satisfacţiei grupurilor semnificative de interes (elevi, părinţi, corp profesoral, comunitate locală);
• Revizuirea şi optimizarea politicilor şi strategiilor educaţionale de la nivelul unităţii şcolare.
V. PROCESELE PRIN CARE SE ASIGURĂ CALITATEA SUNT:
• Planificarea şi realizarea activităţilor de învăţare (curriculare şi extracuriculare);
• Asigurarea resurselor pentru activităţile de învăţare planificate şi prin organizarea situaţiilor de învăţare;
• Activitatea cadrelor didactice în clasă, în şcoală şi în comunitate;
• Obţinerea şi evaluarea rezultatelor învăţării;
• Managementul strategic şi operaţional al unităţii şcolare;
• Asigurarea comunicării cu actorii educaţionali esenţiali (elevi şi părinţi) şi cu întreaga comunitate precum şi asigurarea participării comunităţii la viaţa şcolară şi a şcolii la viaţa comunităţii;
• Evaluarea complexă a întregii „vieţi şcolare”.
VI. ATRIBUŢIILE COMISIEI PENTRU EVALUARE ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII :
• Coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de autoevaluare (evaluare internă) instituţională şi privind calitatea educaţiei, aprobate de conducerea organizaţiei furnizoare de educaţie, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de lege;
• Elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în organizaţia respectivă; raportul este adus la cunoştinţă tuturor beneficiarilor prin afişare sau publicare;
• Formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.
VII. AUTOEVALUAREA :
• Selectarea domeniului /temei /temelor (în cazul în care evaluarea nu vizează toate domeniile prevăzute de lege);
• Diagnoza nivelului de realizare;
• Judecarea nivelului realizare;
• Identificarea slăbiciunilor şi a ţintelor pentru intervenţiile de remediere /dezvoltare;
• Crearea unui grup de lucru;
• Modificarea /optimizarea proiectului de dezvoltare instituţională şi a planurilor operaţionale asociate;
• Desfăşurarea activităţilor de dezvoltare /optimizare /remediere;
• Reaplicarea instrumentului de evaluare.
VIII. TIPURILE DE INSTRUMENTE :
• Fişe şi alte instrumente de evaluare;
• Declaraţii de intenţie ale comisiilor de specialitate din şcoală din şcoală;
• Chestionare ;
• Ghiduri pentru interviuri ;
• Ghiduri de observaţie ;
• Tipuri de proiecte ;
• Rapoarte scrise;
• Diferite fişe de apreciere ;
• Plan operaţional ;
• Fişe de analiză a documentelor şcolii;
• Obiecte concrete: rezultate „materiale” ale proiectului;
• Documente de politică educaţională elaborate la nivel naţional, regional şi locale;
• Standarde, metodologii, ghiduri bune practici, alte instrumente privind evaluarea instituţională şi asigurarea calităţii, elaborate la nivel naţional, regional sau local.